Elkészült az M0 hárosi Duna-hídjának pályalemeze

Az egyedi gyártmányú zsaluelemeknek köszönhetően kész az M0 hárosi Duna-hídjának öszvér pályalemeze. A műtárgy nagymértékben hasonlít a „régi” testvéréhez, szinte pontos mása a 90-es években épült első hídnak. Egyetlen lényeges különbség a mederhíd felszerkezetében van, az ugyanis nem utófeszített, öszvér vasbeton pályalemezzel, hanem ortotróp acél szekrényszerkezettel készült. A híd felszerkezete ennek megfelelően három önálló egységet formál. A bal és jobb parti ártéri híd egyaránt 221.62 m hosszú és öszvér vasbeton pályalemezzel betonozott, folytatólagos négytámaszú szekrénytartó, míg a mederhíd szintén négytámaszú, de 326,62 m hosszú szerkezetként épült. A zsaluzatgyártó és forgalmazó partnerünk szakembereivel közösen, rövid idő alatt sikerült egy egyszerű és gazdaságos rendszert kidolgozni, mind a zsalu- és állványrendszer, mind pedig a nagy magasságban történő munkavégzéshez elengedhetetlen munkaszint kialakításra, melyek egyedi gyártmányú elemek felhasználását tették szükségessé. A munka a szegélyek betonozásával folytatódik.

Éjszakai gerendaemelés az M35-ösön
Több mint 30 gerenda került helyére alig több mint 10 óra alatt az M35-ös autópálya 4-es főút feletti hídján május 12-én éjszaka.
Sárkányhajók a Dunán
Nepomuki Szent János, a folyók, hidak és hajósok védőszentjének ünnepén, május 16-án rendezte meg a Hídépítők Egyesülete a Colas Alterra támogatásával a harmadik Hidak és Hídépítők Napját.
Két NIF által kiírt tenderen is sikeresen szerepelt a Nagy Létesítmények Főigazgatósága
Az M0-s körgyűrű M1-es és M6-os autópályák közötti szakaszán lévő T1-es támfal tervezési és helyreállítási munkáira kiírt pályázaton, illetve az M0–M7 törökbálinti csomópontjának átépítésére kiírt pályázaton szerepelt sikeresen a Colas Hungária Nagy Létesítmények Főigazgatósága.
Hordógurítás Rátóton
Régi hagyomány, hogy egy híd elkészültét hordógurítással ünneplik, mert a babona szerint balszerencse éri azt, aki először kel át az új hídon, ezért egy hordót szokás a hídon annak szerkezetkész állapotában átgurítani, hogy az „felfogja” az átkot. Ezt a hagyományt értelmeztük kicsit újra 2014. november 18-án, hiszen egyrészt nem új hídról van szó, másrészt a hidat nem csupán szerkezetkész, hanem forgalomra alkalmas állapotban avattuk fel meghívott vendégeink segítségével.
Fagy- és olvasztósó-álló hídépítési betonok Európában
A Magyarországon kialakult fagy- és olvasztósó-álló betonokkal kapcsolatos probléma megoldása érdekében 2014. július 30-án szakmai konferenciát tartottunk a Colas Technológiai Igazgatóságán. A konferencia célja az volt, hogy megismertesse a résztvevőkkel a hazai és a nemzetközi gyakorlatban alkalmazott szabványokat, előírásokat, technológiákat, vizsgálati eljárásokat és a megfelelőség-igazolási módszereket.
Kapcsolódó hírek

Cookie adatkezelési tájékoztató

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Bővebben