Új úthengerek a Colas Útnál

Úthenger párbajt is rendez a Colas Út a nemrég beszerzett új munkagépei részvételével. A cég elkezdte a meglévő gépállományának lecserélését.

Hosszú évek után újra elkezdte a Colas Út a meglévő gépállományának frissítését, mivel a 10 tonnás kategóriába tartozó hengerek átlagéletkora meghaladta a 10 évet. A közelmúltban több gyártó termékét is kipróbáltuk. A teszteredmények alapján első körben a HAMM és a BOMAG  legújabb konstrukciójára esett a választásunk. Tavaly év végén érkezett meg hozzánk három HAMM DW 85 és egy BOMAG BW 174 AP típusú úthenger.

Minkét típus közel azonos műszaki paraméterekkel rendelkezik. A palástkormányzás magasabb manőverezhetőséget biztosít a városi környezetben lévő munkák esetében. Az osztott első és hátsó palást miatt a kisebb ívekben, - például egy körforgalom építésénél - elkerülhető az aszfalt hengerlés közbeni felgyűrődése. Emellett a munkagépek eltolt haladásra is képesek, így a szegélyek, padkák melletti hengerezés könnyebbé válhat.

A gépeket egy eddig általunk még nem használt technikával is felszerelték. Az úthengerek ugyanis GPS-rendszerrel képesek figyelni a hengerjárat-számokat, és erről folyamatosan tájékoztatják a kezelőt a fülkében lévő képernyőn. A gép érzékeli a hengerjáratok során a tömörség alakulását. Amikor a tömörség eléri a megfelelő értéket az adott felületen, akkor újbóli áthaladás esetén a vibrációból automatikusan oszcillációs működésre vált, kiküszöbölve a túlhengerezés okozta visszalazulást. A napi munkavégzés és a felület tömörítettségi térképe a dokumentálás, és az utóellenőrzés céljából naplózható. A rendszer szükség esetén több géppel összeköthető, így a szakemberek több úthenger kijelzőin is a közös munka, illetve járatszám adatait láthatják.

Szezonkezdéskor a Technológiai Igazgatóság bevonásával megrendezzük az első úthenger párbajt. Azonos munkahelyen azonos körülmények között párhuzamosan fog az új BOMAG és a HAMM hengerünk dolgozni. A teszteredményeket a további gépcserékhez fogjuk felhasználni.

Felavattuk a kéthelyi keverőt
Indulhat a termelés az új kéthelyi keverőtelepen! Július 4-én ünnepélyesen felavattuk aszfaltkeverő flottánk legújabb tagját.
Átadtuk a 31-es főút felújított szakaszát Heves megyében
A 31-es főút Jász-Nagykun-Szolnok megyei szakaszát követően a Colas Út a Heves megyei szakasz felújításával is elkészült, így december 17-én sorra kerülhetett az átadási ceremónia.
Új üzletág a Colas Útnál: Bitumenemulzió az időtálló utakért
2015. szeptember 1-je óta a Colas Út Zrt. aszfaltkeverő telephelyein lehetőség van az emulzió kisebb mennyiségű, 10 és 20 literes kannás kiszerelésű vásárlására is, így már nem csak a nagyméretű emulziószóró gépekkel rendelkező partnereinket tudjuk kiszolgálni.
2015 májusáig tart az újpesti felújítás
2014 októberében megkezdtük Újpesten a Tél utca felújítását. A teljes szerkezetében átépülő út- és járdaépítés jövő májusig tart. A főváros legtöbb útfelújításához hasonlóan itt is a kerékpáros forgalomnak kedvez majd az új forgalomtechnikai rend. 2014-ben a Rózsa utcai csomópont épül át.
Éjszakai aszfaltozás a Baross téren
A 4. sz. metróvonalhoz kapcsolódó Baross téri felszínrendezési munkák keretében a kopóréteg építési munkáit végeztük november végén. A forgalmat csak szigorú megkötések szerint korlátozhattuk, ezért a munkák egy részét csak éjszaka végezhettük.
Kapcsolódó hírek

Cookie adatkezelési tájékoztató

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Bővebben