Frissítettük gépparkunkat

Több mint 310 millió forint értékben vásároltunk, és állítottunk munkába új munkagépeket: egy rakodógépet, két kotrógépet és egy mobil törőgépet. A több fordulós versenyeztetés során a Volvo gépek szállítója adta a legjobb árajánlatot. A versenyeztetés hatékonyságát jelzi, hogy a szerződéskötés során a kiválasztott szállító a gépeire 3 év teljes körű garanciát vállalt. Mindegyik gépet központi zsírzóval és klimatizált fülkével szerelték fel.

A gépek kiválasztásánál az egyik lényeges szempont az volt, hogy a bennük alkalmazott motorok megfeleljenek a jelenleg elérhető legjobb technikának a teljesítmény, a fogyasztás és a káros anyag kibocsátás területein. A kiválasztott berendezésekben két különböző típusú motor üzemel (Volvo EC480DL kotrógépben 12,8 literes soros, hathengeres (DH13); Volvo EC300 EL kotrógépben, valamint a Volvo L 110H homlokrakodóban 7,8 literes soros, hathengeres (D8J)).

A beszerzett gépek közül az első egy Volvo L 110H típusú homlokrakodó, ami 3,4 m3-es felszedő kanállal együtt a recski üzembe került. Az új homlokrakodó egy 24 ezer üzemórát teljesített, 12 éves gépet vált le. A gép feladata a késztermékek felrakása a vevők kamionjaira. A második egy Volvo EC 480 DL típusú lánctalpas kotrógép, mely a szobi üzemben állt munkába egy a 10 éves Komatsu PC 600 kotrógépet váltva. Az új gép 3,2 m3-es, heavy duty kanállal szerelt, robbantott kőzet felrakását végzi 40 és 65 tonnás dömperekre. A harmadik pedig egy Volvo EC300 EL típusú lánctalpas kotrógép, melyet a gyöngyössolymosi andezitbányában üzemeltetünk. A gép 2,2 m3-es, heavy duty kanállal szerelt. Feladata a robbantott kőzet felrakása 28 tonna teherbírású Renault Kerax kamionokra. A bánya 17 éves, elavult CAT 325 kotrógépét küldjük nyugdíjba az új géppel.

A beruházási tervben szereplő mobil pofás törőgép szállítására két cég adott ajánlatot. A Wirtgen által ajánlott gép a Kleemann Mobicat MC 110R (S) típusú mobil pofástörő volt. Ezt a berendezést a kesztölci mészkőbányába szállítottuk. A gép üzembeállításával megoldódik az a probléma, hogy a sárospataki üzem gépét időközönként jelentős költséggel szállíttassuk Kesztölcre, és addig kénytelenek legyünk egy külső vállalkozó bérgépét igénybe venni Sárospatakon. Az új mobil pofás törőgép robbantott kőzet törését végzi. A törő szájnyílása 1100 x 700 mm, teljesítménye ideális esetben 250 t/h.

Egy új Renault Kerax 430 típusú, 8x4 kerékmeghajtású kamiont is az év végi hajrában üzemeltünk be. A tarcali üzemben a robbantott kőzet szállítását az előtörő bunkerbe egy 13 éves, műszakilag teljesen elhasználódott Renault Kerax kamion végezte. 2014. évi beruházások során terveztük egy új kamion beszerzését ennek a járműnek a lecserélésére. Öt ajánlattevő közül egy új 430 LE-s Renault Kerax szállítására kaptuk a legjobb ajánlatot. A kamion felépítményét (közös tervezésű, hidraulikusan nyitható hátsó ajtós kivitelben) a Schwarzmüller cég szállította. 

 

Hosszú távú program az uhuk védelmében
A Colas Északkő többéves kutatásba kezdett, melyben feltérképezi e védett faj természetes élőhelyét a működő kőbányák területén és az azokhoz közeli helyeken.
Beruházások Szobon
Rendszámfelismerővel rendelkező sorompós beléptető rendszert és egy új törőgépet is üzembe helyeztek a Colas Északkő szobi üzemében.
Új gépekkel bővült a Colas Északkő gépparkja
A Metso HP 300-as kúpos törőgépet a cégcsoporton belüli beszerzéssel a Colas Polskától, a Liebherr R 954 C típusú lánctalpas kotrót pedig a francia Colas Est-től vásárolta a Colas Északkő. Az egyenként 30 millió forintért vásárolt gépek a nógrádkövesdi üzemben álltak munkába.
Kapcsolódó hírek

Cookie adatkezelési tájékoztató

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Bővebben