Sárkányhajók a Dunán

Nepomuki Szent János, a folyók, hidak és hajósok védőszentjének ünnepén, május 16-án rendezte meg a Hídépítők Egyesülete a Colas Alterra támogatásával a harmadik Hidak és Hídépítők Napját.

A program délelőtt, az Óbudai Szent Péter és Pál főplébániánál kezdődött, ahol ünnepélyesen felavatták Nepomuki Szent János felújított szobrát. Ezt követően az UTE Árpád hídnál lévő vízi telepétől indult el az a kajak-kenusokból, evezősökből és sárkányhajókból álló „flotta”, amelyet a honvédség egyik hadihajója kísért, fedélzetén a rendezvény VIP meghívottaival. A 10 és 20 fős sárkányhajók legénységeinek fele profi sárkányhajós volt, a maradék evezőt pedig a csatlakozó partnerek, közöttük a Colas munkatársai húzták.

A felvonulás végén a Lágymányosi-öbölben került sor a sárkányhajók versenyére, ahol a Colas csapatának – Benes Lillának, Szabó Enikőnek, Gasparik Lillának, Bartha Árpádnak és Szakács-Fehérváry Gábornak – a második helyen sikerült célba érni. Az érdem persze főleg a LapáTolók SE sárkányhajó-csapat tagjaié: Berekalli Éváé, Egedy Nórié, Dudás Mártáé, Láng Ádámé, Gál Istváné, és a „kapitányé”, Kiss Tamásé. Köszönjük a segítséget!

A verseny után a Műegyetem előtti téren dr. Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes köszöntötte a rendezvényre látogatókat, akiket számos további program várt. Az Óbudai Egyetem jóvoltából LEGO-robot bemutatót és tésztahíd-építést láthattak az érdeklődők, akik a Petőfi híd olyan részeit is meglátogathatták, ahová csak a hídmesternek van bejárása.

Míg a látogatók PET palackból, fából vagy papírból építhettek hidat, a műszaki ellenőrökből, megrendelőkből, kivitelezőkből és csatlakozó partnerekből álló vegyes csapatoknak raklapokból kellett 9 méteres hidat emeleniük, amelyen a csapat összes tagjának át kellett tudnia kelni.

Reméljük, jövőre is részt vehetünk a Budapest dunai panorámáját színesítő vízi felvonuláson és az egyre többeket vonzó családi programokon.

Éjszakai gerendaemelés az M35-ösön
Több mint 30 gerenda került helyére alig több mint 10 óra alatt az M35-ös autópálya 4-es főút feletti hídján május 12-én éjszaka.
Hordógurítás Rátóton
Régi hagyomány, hogy egy híd elkészültét hordógurítással ünneplik, mert a babona szerint balszerencse éri azt, aki először kel át az új hídon, ezért egy hordót szokás a hídon annak szerkezetkész állapotában átgurítani, hogy az „felfogja” az átkot. Ezt a hagyományt értelmeztük kicsit újra 2014. november 18-án, hiszen egyrészt nem új hídról van szó, másrészt a hidat nem csupán szerkezetkész, hanem forgalomra alkalmas állapotban avattuk fel meghívott vendégeink segítségével.
Fagy- és olvasztósó-álló hídépítési betonok Európában
A Magyarországon kialakult fagy- és olvasztósó-álló betonokkal kapcsolatos probléma megoldása érdekében 2014. július 30-án szakmai konferenciát tartottunk a Colas Technológiai Igazgatóságán. A konferencia célja az volt, hogy megismertesse a résztvevőkkel a hazai és a nemzetközi gyakorlatban alkalmazott szabványokat, előírásokat, technológiákat, vizsgálati eljárásokat és a megfelelőség-igazolási módszereket.
Elkészült az M0 hárosi Duna-hídjának pályalemeze
Az egyedi gyártmányú zsaluelemeknek köszönhetően kész az M0 hárosi Duna-hídjának öszvér pályalemeze. A műtárgy nagymértékben hasonlít a „régi” testvéréhez, szinte pontos mása a 90-es években épült első hídnak.
Épül a csepeli HÉV híd
A csepeli gerincút 1-es ütemében a Colas Hungária hídépítői megkezdték az új HÉV híd építését, amely a régi nyomvonalon épül, de alatta 2x2 sávon haladhat majd a forgalom.
Kapcsolódó hírek

Cookie adatkezelési tájékoztató

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Bővebben