Burkolatmarás

Bontás és újrahasznosítás

  • Aszfalt- és betonburkolatok bontása
  • 1000 - 2200 mm közötti munkaszélesség
  • Multiplex szintvezérlés
  • 340 milliméteres maximális marási mélység

Marási technológiák

Mélymarás: Közműnyomvonalak megnyitásához, burkolatbontáshoz

A hagyományos bontókalapácsos technológiával szemben sokkal gyorsabb és gazdaságosabb. Maróink egy ütemben felmarják és teherautóra rakják a felmart burkolatot, amely útépítési anyagként újrahasznosítható. Mélymarási feladatokat már 100 centiméteres szélességtől végzünk.

Finommarás [csiszoló marás]: Burkolatfelületek textúrájának javítására, vékony rétegek eltávolítására

Maróhengereinken a marótüskék távolságát a szokványos 15 milliméterről 8 milliméterre csökkentjük, így az előállított felület egyenletes és finom textúrájú. A finommarás minőségének köszönhetően a technológia burkolatérdesítéshez és nyomvályúk megszüntetéséhez is alkalmazható, de az oldalesés javítására, felületi bevonatok előkészítésére, illetve szigetelések és kisebb felületi egyenetlenségek eltüntetésére is használható.

Profilmarás: Útburkolatok keresztesésének korrigálásához, aszfaltburkolatok rétegenkénti eltávolításához

Felújítás során nem mindig szükséges a teljes pályaszerkezet cseréje. Egy vagy két réteg aszfalt eltávolítása esetén profilmarást alkalmazunk. A szükséges mértékű és irányú oldalesést már a marás során beállítjuk, így az új burkolatot megfelelő fogadófelületre lehet építeni.

Tekintettel környezetünkre

A hagyományos bontókalapácsos burkolatbontás során jellemzően nagydarabos hulladék keletkezik, melynek utólagos kezelése, szállítása, elhelyezése lerakóhelyi díjjal terhelt, törése, osztályozása költséges és megnehezíti a későbbi újrafelhasználást. A technológia lehetővé teszi, hogy a burkolatot külön-külön rétegenként távolítsuk el, a beavatkozás során keletkező felmart anyagok pedig újrahasznosíthatók.

A felújítás és karbantartás...

Útépítőként régóta tudjuk, hogy a meglévő úthálózat felújítása és karbantartása épp olyan fontos, mint a zöldmezős beruházások. Az utak felújítása sok esetben az elöregedett burkolat bontásával kezdhető csak meg, a munkafolyamat azonban már az első lépésnél kiemelt műszaki szakértelmet igényel.

a marással kezdődik

A Colas Út Zrt. a beton- és aszfaltburkolatok marási feladatait korszerű gépekkel, első osztályú minőségben végzi. A felújítás alatt lévő útszakaszokon szinte kivétel nélkül forgalom alatt kell dolgoznunk, ezért – hogy a forgalmat a lehető legrövidebb ideig zavarjuk – megbízható gépekkel és felkészült személyzettel biztonságosan tartjuk az előírt határidőt.

Gépparkunk

 Géptípus   Munkaszélesség  Maximális marási mélység  Önsúly   Késosztás   Szállítószalag   Mozgás   Szintvezérlés 
Wirtgen 100 Fi 1000 mm 320 mm 19 t 15 mm Előre szállító Lánctalp  
Wirtgen 100 F 1000 mm 320 mm 20 t 15 mm Előre szállító Lánctalp  
Wirtgen 2000 W 2000 mm 340 mm 29 t 15 mm Előre szállító Lánctalp

Multiplex

Wirtgen 2200 W 2200 mm 340 mm 29 t 15 mm Előre szállító Lánctalp Multiplex

Elérhetőségek

Colas Út Zrt.

3200 Gyöngyös, Karácsondi út 22.
Telefon: +36 1 883 1712
Fax: +36 1 883 1699
Mobil: +36 30 445 6370
E-mail: maras@colas.hu

1113 Budapest, Bocskai út 73.
Telefon: +36 1 883 1700
Fax: +36 1 883 1799
E-mail: ut@colas.hu
Web: www.colasut.hu

Ismertető letöltése

Cookie adatkezelési tájékoztató

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Bővebben