Rátóti híd felújítás

Megrendelő: Magyar Közút Nzrt. Helyszín: Rátót Kezdés: 2014. 05. 07. Befejezés: 2014. 11. 15.
Földmunka: 2700 m3 Szerkezeti beton: 450 m3 Betonacél: 68 t Marás: 300 m3

A Szentgotthárd és Körmend közötti rátóti vasúti felüljáró korszerűsítése a Colas Hungária Zrt. Nagy Létesítmények Főgazgatósága kivitelezésében készül. 

A híd megerősítésének technológiai feltételei közé tartozik az építés időtartama alatt a teljes főúti forgalom elterelése. Ennek érdekében terelőút kialakítása szükséges a 8-as főút 178+200 km szelvényétől az északi, illetve déli oldalon a 178+632 km szelvényig.

Az eredeti főtartókra, illetve a 20 centiméter vastag, meglévő pályalemezre 16 centiméter vastagságú új pályalemez kerül, amely a meglévőnél 1,8 méterrel szélesebb. A főtartók megerősítése mezőnyomatékra szénszálas lamellákkal, a támasznyomatékokra pedig az új pályalemezben elhelyezett számított vasalással történik.

A felújítás során a hídhoz csatlakozó útszakasz szélességét a hossz-szelvény korrekcióval érintett szakaszon a híddal megegyező szélességűre kell növelni. A meglévő 9-9.5 méteres koronaszélesség így 10 méterre nő. Mivel a töltés teljes szélesítésére, új területek igénybevételére a meglévő támfalak miatt nincs lehetőség, a helyi szélesítés az úttöltés tetejére helyezett kisméretű szögtámfalakkal történik.

Cookie adatkezelési tájékoztató

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Bővebben