Százlábú híd felújítás

Megrendelő: BKK Budapesti Közlekedési Központ Zrt. Kezdés: 2013. 11. 11. Befejezés: 2015. 10. 10.
Hossz: 82,7 m Sávok száma: 2 x 2 Aszfalt: 950 m3 Beton: 1400 m3 Támaszok száma: 2 Szerkezeti beton: 2400 m3 Betonacél: 197 t Marás: 1850 m3

A műtárgy mind a főváros közúti közlekedése, mind a MÁV infrastruktúra hálózata és a Keleti pályaudvar szempontjából kiemelt jelentőségű csomópont.

A felújítás a híd rendkívül leromlott állapota és a vasúti vágányok hatról nyolcra történő fejleszthetősége tette szükségessé. A nyomvonalak keresztezési szöge meglehetősen kicsi: kb. 40 fok, így a híd tervezői egy kéttámaszú alsópályás ívhíd kialakítása mellett döntöttek, ami a 85 méteres fesztávot három, egyenként 12 méter magas acél ívvel szeli át, jelentősen megváltozatoztatva az út eddigi látképét.

A nagy odafigyelést igénylő kivitelezésre csupán hét (!) hónap áll rendelkezésünkre egy kellemetlenül szűkös munkaterületen. A régi híd bontását és az acél felszerkezet építését a Közgép Zrt. kollégái, míg az alépítmény és a csatlakozó vasbeton támfalszerkezeteket, a földmunkával és útépítéssel kiegészítetten a Colas végzi.

Cookie adatkezelési tájékoztató

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Bővebben