32-es út rekonstrukció

Kezdés: 2014. 08. 04. Befejezés: 2015. 07. 30.
Hossz: 9,9 km Szelvény: 0+491-10+478 Sávok száma: 2 x 1 Aszfalt: 43 000 t Beton: 18 000 m3 Földmunka: 218 000 m3 Műtárgyak száma: 1

A főút és a vele párhuzamos Szolnok – Hatvan vasútvonal jelentős teher-, és személyforgalmat bonyolít le, összeköttetést biztosít az M3-as autópálya és az ország középpontjában lévő megyeszékhely, Szolnok közt.

A projekt célja, hogy az autópálya hatvani lehajtójától Szolnokig tartó észak-dél irányú főútvonal tengelyterhelését megerősítésék, nyomvonalát korszerűsítsék. Emellett az útpályával párhuzamosan önálló nyomvonalon kerékpárutat is kialakítanak, és a 9+332-es kilométer szelvényben új vasúti különszintű átvezetést építenek. A szakaszokra tagolt projekt első, induló ütemét a 0+491 – 10+478-as kilométerszelvények között írta ki a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Zrt. A szakaszra kiírt közbeszerzési pályázatot az ajánlattevők közül a Colas Út Zrt. nyerte. Cégünk a munkavégzést 2014. augusztus 4-én el is tudta kezdeni, a munkák várható befejezése 2015. május 28-a lesz.

A munkálatok során 6,7 kilométeren végzünk burkolatszélesítést és tengelyterhelés-megerősítést. A munkákkal 2014-ben az aszfalt alapréteg szintjéig tudunk eljutni, melyet jövőre az első negyedév végén kötő, és kopó rétegekkel látunk el, ennek kivitelezésére egy időben három gépláncot állítunk munkába.

A vasúti különszint kialakításánál a Colas Hungária Zrt. vállalta a hídépítési feladatot. A megépülő felüljáró pályaszerkezete 8,65 méter magasságban keresztezi a Szolnok – Hatvan vasútvonalat. A vasúti különszinthez kapcsolódó ívkorrekció kialakításával – melynek két kilométer hosszú új töltésen épül meg a pályaszerkezete – az év végére földmű szintig kell, hogy elkészüljünk.

Cookie adatkezelési tájékoztató

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Bővebben