Villamospálya- és útfelújítás a Görgey Artúr utcában

Megrendelő: Budapesti Közlekedési Központ Kezdés: 2015. 02. 16. Befejezés: 2016. 01. 29.
Hossz: 1595 m Aszfalt: 840 m3 Beton: 9809 m2 Szegély: 3010 m Vágányépítés: 3190 vm Megállóhelyek száma: 6 Felsővezeték: 3090 m Marás: 6228 m3

A Colas Alterra kivitelezésében teljes szélességben megújul Budapest IV. kerületében a Görgey Artúr utca István út és Szilágyi út közötti szakasza. Az érintett területen halad a 12-es és 14-es villamosok nyomvonala is.

A Kiss Ernő utca és a Szilágyi út közötti, közúti forgalmat is bonyolító vágányzóna monolit bazaltbeton burkolatot kap. A projekt keretében felújításra kerül az István utcai csomópont is, és ezzel együtt a Deák Ferenc utcai torkolat is átépül. Akadálymentes, szélső peronok épülnek a Kiss Ernő utcánál, a Rózsa utcánál, valamint a Mikszáth Kálmán utcánál. Átépül a Rózsa utcai csomópont is az út menti járdákkal együtt, illetve megújulnak a zöldfelületek. A projekt része még a parkolók, illetve az út mentén zöld szigetekkel osztott járda kialakítása is.

A közúti forgalom a villamossal közös pályát fog használni, emiatt a vágánytengely távolságot 3,6 méterre kellett növelni a jelenlegi 3,2 méterről. A pályaszakasz több részén közúti terhet elviselő, vasbeton pályalemezre fektetett, gumiágyazású, vályús sínes, burkolt felépítmény épül. A közúti, egyben villamos vasúti forgalmi sáv és a parkolósávok között létesülnek a kerékpársávok, a megállóhelyeknél a peronok mögött elvezetve.

A pálya kétirányú oldalesésű, így keresztirányban oldalbeömlős közúti víznyelők oldják meg a vízelvezetést. A felújítás keretein belül a teljes villamos-pályaszerkezet felújításra kerül, a meglévő kopott sínek helyére Phoenix 59R2 rendszerű vályús sín kerül. A szakasz három megállópárja a Kiss Ernő utcai megállóhely kivételével a jelenlegi helyük közelében épül át. Mindhárom megálló szélsőperonos, hasznos hosszuk 54 méter.

A tervezett út- és villamospálya-átépítés kapcsán a felszíni csapadékvíz-elvezetés is megváltozik, ennek megfelelően a tervezett víznyelőaknák a meglévőkhöz képest eltérő helyre kerülnek. A tervezett közvilágítási és villamospálya-felsővezeték tartó oszlopsor miatt azonban a páratlan számozású oldalon lévő DN 300 PVC csatorna egy szakaszát ki kell váltani. A közcsatornába való bevezetés előtt DN 500 műanyag olajkiszűrő akna fogja az esetlegesen olajjal szennyezett csapadékvizet tisztítani.

A felújítás teljességére jellemző, hogy még az ingatlanok energiaellátását végző szabadvezetékes hálózat is átépítésre kerül.

Cookie adatkezelési tájékoztató

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Bővebben