M0 keleti szektor (M3 - 3-as főút)

Megrendelő: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Kezdés: 2006. 03. 20. Befejezés: 2008. 09. 16.
Hossz: 11,2 km Szelvény: 59+800-70+994 Sávok száma: 2+leállósáv Aszfalt: 60 000 t Beton: 46 442 m3 Földmunka: 1 995 276 m3 Műtárgyak száma: 17

A 2006. március 20-i munkaterület-átadással kezdődtek, és a 2008. szeptember 16-i ünnepélyes forgalomba helyezéssel lezárultak az M0 autóút keleti szektor 3. számú főközlekedési út és az M3 autópálya közötti szakaszának kivitelezési munkái.

Az M0 autóút nyomvonala az adott szakaszon Budapest és Pest megye 4 településének közigazgatási területét érintette: Budapest XV. és
XVI. kerületét, Csömört, Fótot. A szakasz két fôbb egysége a 8 km hosszú új, betonburkolatú pálya építése, valamint az M0–M3 csomópont bővítése, amely a meglévő 2/B jelű út szélesítését is magába foglalta az M3 autópálya és a 2/A jelű út között.

Az M0 útgyűrű 61+400–61+600 km-szelvény közötti szakaszához érkező felszíni víz levezetésére az eredeti tervek a Caprera-árkot jelölték meg, azonban a hatóságok az élővilág védelmének érdekében nem engedélyezték a vízhozam jelentős emelkedésével járó változtatást. Ennek keretében az M0 autóút két oldalán egy-egy tározó létesült, amelyek összefüggő létesítményt alkotnak. Az útgyűrű 59+800–60+000 km-szelvény közötti, jobb oldali mélysége miatt (néhol 14 m) lépcsősen kialakított bevágási rézsűje változó mértékben rekultivált hulladéklerakó területbe metszett bele. A szakasz kivitelezőjének a feladata volt a környezetvédelmi, építési engedélyben előírtak figyelembevételével a nyomvonalba eső felhagyott hulladéklerakó
felszámolása is.

Az M0 autóút új építésű betonburkolatának pályaszerkezet rétegrendje („R” terhelési oszt.):

  • 26 cm CP4/3 jelû, hézagaiban vasalt betonburkolat
  • 20 cm CKt-4 alapréteg, felületén bitumenemulziós permetezés
  • 15 cm CTh vagy CTt stabilizált réteg
  • 35 cm védôréteg
  • 50 cm javítóréteg

A betonburkolat építéséhez egy speciális CP 4/2,7 – 32/S1, XF4 jelű betonkeveréket használtunk. Ennek folyamatos gyártását két, egyenként 120 m3/
óra kapacitású keverő biztosította számukra. A pálya építése WIRTGEN 1600 SP típusú csúszózsalus finiserrel történt 11,00; 10,25 és 7,50 m szélességekben. A 2,75 m széles leállósávot, illetve a 3,50–5,50 m széles átmeneti szakaszokat egy WIRTGEN 500 SP típusú finisherrel készítettük.
A géplánc a munkafolyamatok szempontjából három részre osztható. Az első a betonburkolat építésével foglalkozott, a második a felület érdesítésével, a harmadik pedig a felületi utókezeléssel. Maga a betonburkolat 26 cm vastagságú, amit a finisher két rétegben épít. Pár órával a burkolat elkészülte után
(időjárástól függően), a betonban kialakuló feszültségek elkerülése érdekében az egybefüggő felületet a táblakiosztási terv alapján táblákra kellett felosztani.

A kivitelezők a magyar gyakorlattól eltérően a projektelemre összesen 60 hónap bankgaranciával biztosított jótállási kötelezettséget és további 72 hónap bankgaranciával biztosított szavatossági kötelezettséget vállaltak. 

Cookie adatkezelési tájékoztató

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Bővebben