4-es számú főút Debrecen elkerülő

Megrendelő: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Helyszín: Debrecen Kezdés: 2009. 06. 15. Befejezés: 2012. 12. 13.
Hossz: 11,9 km Sávok száma: 2 x 1 Aszfalt: 20 714 m3 Beton: 22 855 m3 Földmunka: 370 000 m3 Műtárgyak száma: 2

A létesítmény egy teljesen új nyomvonalon vezetett, 2x1 sávos, elsőrendű főútvonal, mely a meglévő 354-es sz. főút és a 35-ös sz. főút csatlakozásától a 4-es sz. főút hajdúhadházi elkerülőig, 11,9 km hosszúságban került kialakításra. A projekt érintette a meglévő autópálya-felhajtó szakaszának átépítését is, a 35-ös sz. főút irányából.

A kivitelezés során két műtárgy épült: egy a Debrecen-Tiszalök vasútvonal felett átívelő MÁV felüljáró és a nyomvonal 1+564 km szelvényében kialakított, külön-szintű vadátjáró. Külön megrendelés alapján elvégeztük a csatlakozó utak és az M35 autópálya forgalomirányító rendszerének kiegészítését, átépítését is.

A fokozott környezetvédelemi előírások betartása érdekében a nyomvonal teljes hosszában kiépítettük az út mindkét oldalát határoló zaj-és madárvédelmi, valamint vadvédő kerítést, majd további környezetvédelmi igények alapján jelentős növénytelepítési feladatokat teljesítettünk.

A növények és a madarak vegetációs idejének figyelembe vételével a kivitelezést 2011. áprilistól-szeptemberig szüneteltetnünk kellett. A befejezési határidő végül 2012. november 15-ére módosult.

Az elkerülő út sikeres műszaki átadás-átvételi eljárását 2012. december 13-án zártuk, mely alapján az új utat 2013. január 23-án forgalomba helyezték.

Cookie adatkezelési tájékoztató

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Bővebben