XV. ker. Rákospalotai határút építése

Helyszín: Rákospalota Kezdés: 2009. 05. 11. Befejezés: 2010. 04. 09.
Hossz: 2200 m Sávok száma: 2x1 / 2x2 Aszfalt: 30 000 m2 Földmunka: 65 000 m3 Műtárgyak száma: 1

2009-ben elődünk, a Colas Építő Zrt. nyerte a Budapest XV. ker. Rákospalotai határút építési tenderét.

A rákospalotai határút mintegy 2200 m hosszú, új építésű 2*1, ill. 2*2 sávos útpálya, mely összeköttetést biztosít az M0 keleti szektorán lévő csömöri lehajtó és a XV. kerületi Szentmihályi út között. 

A földmunkákat megelőzte 38 000 m2 területen a meglévő erdős terület fakivágása, melyet 2009 májusában tudtunk elkezdeni.

Az új építésű útpályába két körforgalmat és egy hidat terveztek be, a körforgalmak pedig a Szlovák úti, ill. a Szentmihályi úti csatlakozást biztosítják. A Szentmihályi úti körforgalom építését egy négyágú nagyforgalmú csomópont forgalom alatti átépítésével kellett megoldani, melyet 9 ideiglenes forgalom technikai ütemben lehetett kivitelezni.

Az épített szakaszt keresztező Szilas-patak felett egy 16 m szabad nyílású híd került megépítésre a Colas Alterra kivitelezésében. A híd alatt a burkolt patakmeder mindkét oldalán kivitelezésre került egy bazaltbeton burkolatú kezelőút, mely 4,5 m szélességben és 90 m hosszon épült meg.

A mintegy 30 000 m2 aszfalt burkolatú útpálya megépítéséhez a szükséges töltésépítés meghaladta 65 000 m3-t, mely a 1 méteres magasságú töltésépítéstől a 4,5 m magasságig változott.

Az új útpálya vízelvezetését a Szilas patakba vezetett 3900 m2 burkolt árok biztosítja. A Szentmihályi úti csomópont környezetében elvezetésre nem volt mód, ezen a szakaszon 1550 m földárok helyi szikkasztással kezeli a keletkező csapadékvizet.

Cookie adatkezelési tájékoztató

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Bővebben