M0 kőrgyűrű déli I. szektor (M1-M6)

Megrendelő: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Helyszín: Budapest Kezdés: 2009. 04. 29. Befejezés: 2012. 08. 23.
Hossz: 6,56 km Szelvény: 2+840-9+400 Sávok száma: 3 + leállósáv Beton: 26 400 m3 Földmunka: 538 000 m3 Műtárgyak száma: 7

Az M0 kőrgyűrű déli szektorának első ütemű szélesítési munkái során az M1 és M6 autópályák között az autóút a 2+840-9+400 szelvények között mintegy 6,56 km hosszban került átépítésre a 2x2 sávosról 2x3 sáv + leállósávos autópályává. Ez 60 000 köbméternyi humuszleszedéssel, 88 000 köbméternyi töltésépítéssel és 310 000 köbméternyi bevágás készítésével járt. A betonpálya burkolatának 26 400 köbméternyi anyaga kétrétegű, nagyteherbírású beton, mely Magyarországon először két eltérő minőségű betonból készül és a felületi textúrájának kialakítása – az előzőleg épített szakaszoktól szintén eltérően – mosott technológiával történt. Geometriailag az új pályarész a szelvényezés szerinti bal oldalon készült, a meglévő töltés koronaszélességének megduplázásával. A szakasz érint három csomópontot, melyek ágai szintén átépítése kerültek. A beruházás során feladatunk volt még hét híd műtárgy elkészítése, melyek legjelentősebbje közel 250 méter hosszú, illetve három támfal építése Gabion kosárból mintegy 27 000 m3 zúzottkő beépítésével. A munkák jelentős része közvetlenül sűrűn lakott területek érintett, ahol társaságunk különös figyelmet fordított a zajvédelmi és levegőtisztasági határértékek betartására, melyet folyamatos ellenőrzéssel, valamint környezetvédelmi vizsgálatokkal, ezek kiértékelésével és intézkedési tervek létrehozásával biztosított.

Cookie adatkezelési tájékoztató

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Bővebben