4-es út Debrecen elkerülő hídjai

Megrendelő: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Helyszín: Debrecen Kezdés: 2010. 09. 10. Befejezés: 2011. 07. 29.
Hossz: 75 + 33 m Beton: 1200 m3 Támaszok száma: 4 + 4 Betonacél: 120 t Cölöpök száma: 28 + 22 Cölöphossz: 546,2 m

A 4-es út Debrecent elkerülő szakasza a Colas Út Zrt. kivitelezésében valósult meg. A Colas Hungária a szakasz két nagy műtárgyának építésével járult hozzá a projekthez. A szakasz elején található MÁV-felüljáró az elkerülő a 0+118 km szelvényben épült. A híd szerkezete négytámaszú, 90 cm magas, üzemben előregyártott feszített vasbeton hídgerendákkal együttdolgozó helyszíni vasbetonlemez. Az alapozása a megszokott 80-as CFA fúrt cölöpözéssel, a hídfőknél a lavírsíkig megépült háttöltésről, a közbenső támaszoknál, a vasút közvetlen
közelében a meglévő talajszintről történik. A szokásostól eltérő építési körülményt a forgalom alatt lévő vasút közelsége jelentette. A vasút közelsége miatt a vasút melletti két cölöpösszefogó munkagödrét a cölöpözés
után, szádolással kellett bevédenünk a cölöpösszefogó építése idejére.  A szakaszon majd másfél kilométerrel beljebb – egy négytámaszú, ferde gerincbordás monolit vasbeton szerkezetű vadát-járó készül, amely az 1+564 km szelvényben köti össze a „kettészelt” Nagyerdőt. Az alapozása – hasonlóan a MÁV-felüljáróhoz – CFA 80-as fúrt cölöpözéssel történt. A hídfőknél a lavírsíkra itt egy leterhelő töltés került, melynek segítségével a töltés süllyedésének 90%-a egy hónapon belül lejátszódott. Az alapozás és a felmenő szerkezet – az oszlopok és hídfők megépítését követően – az alul bordás, íves vasbeton pályalemez zsaluzása emésztette fel a szerkezetépítés jelentős idejét.

Cookie adatkezelési tájékoztató

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Bővebben