Megrendelő: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Helyszín: Budapest Kezdés: 2008. 12. 01. Befejezés: 2011. 07. 26.
Hossz: 12,41 km Sávok száma: 2 x 2 + leállósáv Beton: 302 000 m2 Földmunka: 4 500 000 m3 Műtárgyak száma: 23

A 12,4 kilométer hosszú M31-es autópálya az M0 gyorsforgalmi út keleti szektora és az M3 autópálya gödöllői csomópontja között húzódik, feladata az M0 útgyűrű Csömör és Árpádföld közötti szakaszának tehermentesítése. A 2x2 sávos, 3,6 m széles belső elválasztó sávval és 3 méteres leállósávval rendelkező autópálya az elkerülő szakaszok forgalmi sajátossága miatt betonburkolatú, a csomópontok, a lassító és gyorsító sávok, valamint a keresztező utak pedig aszfaltos pályaszerkezetűek. A projekt ezen felül magába foglalt két csomópontot (a 3-as úton és az M3-as autópályán), 21 műtárgyat (9 alul- és 12 felüljáró), több mint 100 közműkiváltást és egy komplex, benzinkutas pihenőhellyé fejleszthető pihenőhelyet. A kivitelezés során több mint másfél millió köbméter föld került töltésbe és közel hárommillió köbméter bevágás készült, de a Gödöllő-Budapest forgalom építés alatti folyamatos fenntartása is komoly feladat volt. Környezetvédelmi szempontból a projekt különös jelentőséggel bírt: a vadmozgások vizsgálata mellett komoly hangsúlyt fektettünk a zajterhelés és a levegő minőségének ellenőrzésére – Gödöllő térségében zajvédő falat építettünk, valamint 6,2 hektárnyi véderdőt telepítettünk.

Cookie adatkezelési tájékoztató

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Bővebben