Szebényi híd (M6 autópálya)

Megrendelő: Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Helyszín: Véménd Kezdés: 2007. 12. 02. Befejezés: 2010. 03. 31.
Hossz: 866 m Sávok száma: 2 x 2 Támaszok száma: 10 Acélszerkezet: 8200 t Cölöphossz: 9000 m

Az M6 autópálya legnagyobb és egyben műszakilag is legbonyolultabb hídja a szebényi híd az autópálya 176,9 km szelvényében. A híd 866 méter hosszú. Kétcellás ortrotróp acélszerkezetű pályalemezzel terveztettük meg, úgyhogy a közbenső 7 támaszköze egyenként 100-100 métert hidal át. A tenderterv és az ajánlati terv öszvérszerkezetű, illetve vasbeton kialakításával szemben engedélyeztettük az acélszerkezetű megoldást, mivel a híd déli utolsó, 92 m-es támaszköze alatt található egy római villa maradványa, melynek feltárási munkái elhúzódtak, így itt nem lehetett ideiglenes támaszt képezni. Az északi hídfő mögött épült a hatalmas betolópad, amelyen a 8203 tonna tömegű acélszerkezetet hegesztették össze, 2db 20 tonnás portáldaruval mozgatva az elemeket. Az acélszerkezet a helyszínre közúton, összesen 408 db 18 méteres elem formájában érkezett. Az elemek a 220 m hosszú szerelőtéren álltak össze hidakká, melyeket 2x2 hidraulikus emelő-toló támasz segítségével toltunk be a helyére, a 0,53%-os pályaesés irányában, a pályát betolások után szorítófékekkel megtartva. A két hídpálya betolása 3 hét időbeni eltolódással, párhuzamosan történt, hidanként egy-egy 51 m hosszú, rácsos kialakítású beeolócsőr, illetve egy-egy 22,5 m magas tartóárboc segítségével, melyek lehetővé teszik a 100 méteres támaszközök áthidalását is konzolos szerkezetként. A szerkezet betolása után hegesztették fel az acélszegélyeket, megépült a szigetelés, a burkolatok rétegei és az egyéb hídtartozékok, úgymint korlátok, meteorológiai mérőműszerek, vízelvezetô rendszerek stb.

Cookie adatkezelési tájékoztató

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Bővebben