Palotabozsoki völgyhíd (M6 autópálya)

Megrendelő: Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Helyszín: Véménd Kezdés: 2007. 12. 02. Befejezés: 2010. 03. 31.
Hossz: 460 m Sávok száma: 2 x 2 Gerendák száma: 420 Cölöphossz: 8000 m

Az M6 autópálya D jelű alagútjából kiérve érjük el a palotabozsoki völgyet, ami fölött ível át a 460 fm hosszú, 26 m magas híd a 172,7 km-szelvényben. Az alagutaknak köszönhetően a jobb és bal pálya hídja egymástól 11 méterre van. A híd 32,8 m hosszú FCI-120 típusú (120 cm magas) előregyártott vasbeton gerendából épült. Az igazi kihívást az jelentette, hogy a szükséges 17 támasz elkészítése után 420 darab tartót kellett elhelyezni 10–26 méteres magasságba. A támaszok kör keresztmetszetű, 120 cm átmérőjű pillérek (összesen kb. 2000 m), melyek építéséhez kúszózsaluzatot alkalmaztunk. A zsaluzat úgy került kialakításra, hogy a fejgerenda konzolos zsaluzatát is csatlakoztatni lehessen a rögzítőpontjaiba. Ezáltal elkerülhetővé vált a pillérek beállványozása, ami lényegesen lassított volna a kivitelezést. A támaszok számából is sejthetô, hogy a kivitelezés egyik kritikus része volt, hogy az al építmények időre elkészüljenek, ezért a támaszok építésére egyidejűleg négy toronydarut alkalmaztunk. Külön feladatot jelentett a víztelenítés, mert a völgy alján lévő 5 támasz gyenge teherbírású talaj és magas talajvízszint
kombinációjára került. Itt a szádfalazások elkerülésére mélydrénes víztelenítő rendszert alakítottunk ki, mely az alapozástól a gerendabeemelésig üzemelt, hiszen a 400 tonnás darut is csak víztelenített területen lehetett
alkalmazni.

Cookie adatkezelési tájékoztató

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Bővebben