2016. 07. 15..
2014. végén fogalmazódott meg a Colas Északkő részéről a gyorsabb kiszolgálás igénye, ami egyfelől több hídmérleg párhuzamos alkalmazásával, másfelől egy beléptető felület bevezetésével valósítható meg. Az eredeti elképzelés szerint három hídmérleg és két tablet készülék segítségével alkottunk volna egy olyan rendszert, amelyen keresztül a rakodó kolléga plusz információkhoz jut, valamint a beérkező teherautók tárázása is automatikusan megtörténik. Ez utóbbi lépéssel elkerülhetővé válnának a túlrakás miatti esetleges bírságok is.
Első körben a mérleg-konténer együttes, majd a hídmérlegek kerültek végleges helyükre. Következő lépésben az épp aktív mérleges kolléga átköltöztetése következett, majd wifi-körsugárzókat szereltünk fel a munka- és rakodó területekre a tabletek számára. A mérlegelő költöztetése után fel kellett készíteni a kapu-programot a három mérleg fogadására, ezzel párhuzamosan pedig Veréb József kollégánk is belekezdett a beléptető felület fejlesztésébe.
Az eredeti tervet folyamatosan finomítottuk a felmerülő igényeknek megfelelően, így például a beléptető irányba telepítendő tablet ötletét elvetettük. Úgy véltük, nem bírta volna a gyűrődést, problémáink lettek volna a töltéssel. Helyette ipari terminálokat gyártó cégeknél tájékozódtunk, majd legyártattunk egy 3 méteres rozsdamentes acél vázba telepített 22 colos vandálbiztos, ipari érintő monitort, a meghajtásért felelős ipari számítógéppel, hűtő-fűtő modullal együtt.
A terminál telepítésénél nagy segítségünkre voltak a tállyai üzem munkatársai, amit ezúton is köszönünk Erdei József üzemvezetőnek. Nem volt számukra megoldhatatlan feladat, mindent profin hajtottak végre. A terminál beüzemelését követően a beléptető felület telepítése, finomhangolás következett. A berendezést rendszerszám-felismeréssel is felszereltük, a beléptető terminálnál pedig „kaputelefon” funkció támogatja a távsegítséget.
Az első teszteken már túl vagyunk, és elmondhatjuk, hogy összeállt a technika: a teherautó a beléptetőnél megáll a terminállal, sorompóval ellátott mérlegen. A sofőr új igénylést indít, a rendszámfelismerő beolvassa a rendszámot, a mérleg tárázza a teherautót. A rendszer további információk megadását kéri a sofőrtől (név, partner, termék), majd ezek rögzítése után az igény megjelenik a homlokrakodókba telepített tableteken.
A homlokrakodós felület tulajdonképpen egy olyan lista, amelyen érkezési sorrendben, rendszámmal együtt szerepel, hogy melyik jármű milyen termékre várakozik a telephelyen. Amint végzett a kolléga a fuvaros megrakásával, kiválasztja a listából a megfelelő rendszámot, majd készre jelenti, így az törlődik a rakodásra várakozók listájáról.
Jelenleg apróbb finomhangolások, tesztkörök vannak már csak hátra az éles bevezetés előtt. A projektből rengeteget profitálunk mind az alkalmazott eszközök, mind a szoftverek tekintetében, s biztosak vagyunk benne, hogy ezeket az ismerteket a jövőben jól ki fogjuk tudni használni.