Jó hír a nógrádi sofőröknek: megindult a közlekedés Bátonyterenye új hídján Colas Hungária
&#x;&#x;
Hírek
Jó hír a nógrádi sofőröknek: megindult a közlekedés Bátonyterenye új hídján

2024. 07. 12..

Átadták a forgalomnak július 11-én a Tarján-patak felett megépült új hidat a bátonyterenyei elkerülő projektjében – adta hírül a beruházó Építési és Közlekedési Minisztérium.

A Colas Út Zrt. és a HE-DO konzorciumának kivitelezésével 2022 májusa óta zajló beruházás három részből áll:

  • 2023 decembere óta már használhatják a közlekedők az új nyomvonalon másodrendű főútként megépült 2,3 kilométer hosszú kétsávos Bátonyterenye elkerülő utat (a kelet-nyugat irányú zölddel jelölt 23-as főút a térképen);
  • akárcsak a Bátonyterenye két településrésze között, Nagybátony és Kisterenye között kapcsolatot teremtő 2,19 kilométeres kétsávos észak-déli összekötő utat (a térképen 23120-as és 2409-es);
  • mindezeken túl a projekt során átépítik a Bátonyterenye belterületén húzódó Rákócz út (a 23-as számú főút korábbi nyomvonala) úgynevezett átkelési szakaszát is (a térképen pirossal).

A régi rossz állapotú hidat teljesen elbontották

A most szóban forgó híd a legutolsó projektelem részeként, vagyis az átkelési szakaszon épült meg. A közlemény szerint az átkelési szakaszon összesen 3 darab szintbeni csomópont épült át:

  • a Bátonyterenye átkelési szakasz és az új észak-déli irányú összekötő út keresztezésében;
  • az Árpád utca, a Szent István út és a Rákóczi út csatlakozásában;
  • valamint az átkelési szakasz végénél az új elkerülő úttal alkotott csomópontban.

Szintén a fejlesztés kapcsán építették át a Kazár patak felett és a Tarján-patak felett ívelő hidakat is. A Bátonyterenye átkelési szakaszon a Tarján-patak felett a korábbi rossz állapotú hidat idén januárban bontották el, így az új átkelő megépítéséig az épülő híd környezetében teljes útzár volt érvényben. A híd kivitelezési munkái június végére olyan szakaszba értek, hogy a vonatkozó hatósági engedély kiadását követően július 11-től átadták a gépjárműforgalomnak.

Már nincs sok hátra a fejlesztésből

Ugyancsak ide tartozik, hogy a Rákóczi út és az útról lecsatlakozó Hunyadi János utca szintkülönbségéből adódóan 19 méter vasbeton szögtámfal épült. Az átkelési szakasz kezdőszelvényével párhuzamosan a jobb oldalon pedig 3 méter szélességben közös gyalog- és kerékpárút létesült, mely 347 méter hosszan egészen a Kazár-patakig tart.

A projekt hátralévő részének befejezése 2024 őszre várható – közölte a szaktárca.

Colas Hungária