Burkolatmarás

Bontás és újrahasznosítás

Aszfalt- és betonburkolatok bontása
1000 – 2200 mm közötti munkaszélesség
Multiplex szintvezérlés                       
340 milliméteres maximális marási mélység

Marási technológiák

Mélymarás: Közműnyomvonalak megnyitásához, burkolatbontáshoz

A hagyományos bontókalapácsos technológiával szemben sokkal gyorsabb és gazdaságosabb. Maróink egy ütemben felmarják és teherautóra rakják a felmart burkolatot, amely útépítési anyagként újrahasznosítható. Mélymarási feladatokat már 100 centiméteres szélességtől végzünk.

Finommarás [csiszoló marás]: Burkolatfelületek textúrájának javítására, vékony rétegek eltávolítására

Maróhengereinken a marótüskék távolságát a szokványos 15 milliméterről 8 milliméterre csökkentjük, így az előállított felület egyenletes és finom textúrájú. A finommarás minőségének köszönhetően a technológia burkolatérdesítéshez és nyomvályúk megszüntetéséhez is alkalmazható, de az oldalesés javítására, felületi bevonatok előkészítésére, illetve szigetelések és kisebb felületi egyenetlenségek eltüntetésére is használható.

Profilmarás: Útburkolatok keresztesésének korrigálásához, aszfaltburkolatok rétegenkénti eltávolításához

Felújítás során nem mindig szükséges a teljes pályaszerkezet cseréje. Egy vagy két réteg aszfalt eltávolítása esetén profilmarást alkalmazunk. A szükséges mértékű és irányú oldalesést már a marás során beállítjuk, így az új burkolatot megfelelő fogadófelületre lehet építeni.

Tekintettel környezetünkre

A hagyományos bontókalapácsos burkolatbontás során jellemzően nagydarabos hulladék keletkezik, melynek utólagos kezelése, szállítása, elhelyezése lerakóhelyi díjjal terhelt, törése, osztályozása költséges és megnehezíti a későbbi újrafelhasználást. A technológia lehetővé teszi, hogy a burkolatot külön-külön rétegenként távolítsuk el, a beavatkozás során keletkező felmart anyagok pedig újrahasznosíthatók.

A felújítás és karbantartás…

Útépítőként régóta tudjuk, hogy a meglévő úthálózat felújítása és karbantartása épp olyan fontos, mint a zöldmezős beruházások. Az utak felújítása sok esetben az elöregedett burkolat bontásával kezdhető csak meg, a munkafolyamat azonban már az első lépésnél kiemelt műszaki szakértelmet igényel.

a marással kezdődik

A Colas Út Zrt. a beton- és aszfaltburkolatok marási feladatait korszerű gépekkel, első osztályú minőségben végzi. A felújítás alatt lévő útszakaszokon szinte kivétel nélkül forgalom alatt kell dolgoznunk, ezért – hogy a forgalmat a lehető legrövidebb ideig zavarjuk – megbízható gépekkel és felkészült személyzettel biztonságosan tartjuk az előírt határidőt.

Gépparkunk

Géptípus
Munkaszélesség
Maximális marási mélység
Önsúly
Késosztás
Szállítószalag
Mozgás
Szintvezérlés
Wirtgen 100 Fi1000 mm320 mm19 t15 mmElőre szállítóLánctalp
Wirtgen 100 F1000 mm320 mm20 t15 mmElőre szállítóLánctalp
Wirtgen 2000 W2000 mm340 mm29 t15 mmElőre szállítóLánctalpMultiplex
Wirtgen 2200 W2200 mm340 mm29 t15 mmElőre szállítóLánctalpMultiplex

Elérhetőségek

Hajóczky Miklós, technológiai építésvezető
3200 Gyöngyös, Karácsondi út 22.
Mobil: +36 30 998 0969
E-mail: maras@colas.hu
Fax: +36 1 883 1699

Ismertető letöltése

Colas Hungária