ASFT-felmérés Lengyelországban
A Colas közép-európai technológiai együttműködése során felmerült a budapesti Központi Labor által használt burkolatérdesség-mérő berendezés (ASFT) lengyelországi alkalmazása. A csúszásellenállás (súrlódási együttható) nagy teljesítményű mérésére – és így közvetve a felületi érdesség meghatározására – alkalmas ASFT berendezés Magyarországon először az M5 autópálya felújításának minőség-ellenôrzése során, majd a hazai főút- és autópálya-hálózaton (összesen 450 km különböző burkolattípusú útszakaszokon ASFT-SCRIM összehasonlító vizsgálatok során) bizonyított. Az állapotfelmérő – és minősítési célú – mérések kivitelezésére Poznan térségében került sor 2007. november végén, összesen mintegy 80 km hosszúságú szakaszon, egy 2x2 sávos autóúton és két 2x1 sávos főútvonalon.