A Száva kocsiszín a felújítás alatt folyamatosan üzemelt. A csarnokban gépészeti átalakításokat, bővítéseket végeztünk, például homokfeltöltő berendezést és villamosemelőket telepítettünk illetve cseréltük a járműmosó berendezést. Kiépítettünk a villamos tetején a szükséges karbantartási munkák elvégzéséhez egy acélszerkezetű tetőpódium is. Munkánk során tekintettel kellett lennünk arra is, hogy a remíz üzemelése zavartalan maradjon, így a munkavégzés során végig biztosítanunk kellett a villamosok napközbeni mozgását és éjszakai beállását.
Átépítettük a Hungária kocsiszín „A” csarnokát, amihez teljes egészében elbontottuk a meglévő acél és vasbeton aknás vágányokat, a használaton kívüli emelőket, járdákat. Az elbontott szerkezet helyére három, egyenként 123 méter hosszú, 306 darab 40 x 40 cm-es vasbeton pilléren álló, aknás vágányt építettünk. Két vágány mellé acélszerkezetű pódium került, ezen kívül a villamos tetejéről le- és felkerülő alkatrészek mozgatásához 500 kilogrammos forgódarut telepítettünk. Kiépítettük a felsővezeték- és elektromos hálózatot, a sűrített levegős és egyéb gépészeti berendezéseket is. A szerkezet megépítését követően az összes betonfelületet műgyanta bevonattal láttuk el. A szűk határidő miatt különösen ügyelnünk kellett arra, hogy megfelelően szervezzük az egymásra szervesen épülő munkafolyamatokat.
A projekt átfutási ideje mindössze 133 nap volt, amely alatt három, részteljesítéshez rögzített mérföldkővel is számolnunk kellett. Mára a remízek próbaüzeme lezárult, s többek között az új CAF villamosok is üzemszerűen használják az új karbantartó és szerelő egységeket – az üzemeltetők teljes megelégedésével.
Megrendelő: BKK Zrt.
Starting date: 17/07/2015Kezdés: 2015.07.17.
Completion date: 25/11/2015Befejezés: 2015.11.25.
Helyszín: Budapest