A Kiss Ernő utca és a Szilágyi út közötti, közúti forgalmat is bonyolító vágányzóna monolit bazaltbeton burkolatot kap. A projekt keretében felújításra kerül az István utcai csomópont is, és ezzel együtt a Deák Ferenc utcai torkolat is átépül. Akadálymentes, szélső peronok épülnek a Kiss Ernő utcánál, a Rózsa utcánál, valamint a Mikszáth Kálmán utcánál. Átépül a Rózsa utcai csomópont is az út menti járdákkal együtt, illetve megújulnak a zöldfelületek. A projekt része még a parkolók, illetve az út mentén zöld szigetekkel osztott járda kialakítása is.
A közúti forgalom a villamossal közös pályát fog használni, emiatt a vágánytengely távolságot 3,6 méterre kellett növelni a jelenlegi 3,2 méterről. A pályaszakasz több részén közúti terhet elviselő, vasbeton pályalemezre fektetett, gumiágyazású, vályús sínes, burkolt felépítmény épül. A közúti, egyben villamos vasúti forgalmi sáv és a parkolósávok között létesülnek a kerékpársávok, a megállóhelyeknél a peronok mögött elvezetve.
A pálya kétirányú oldalesésű, így keresztirányban oldalbeömlős közúti víznyelők oldják meg a vízelvezetést. A felújítás keretein belül a teljes villamos-pályaszerkezet felújításra kerül, a meglévő kopott sínek helyére Phoenix 59R2 rendszerű vályús sín kerül. A szakasz három megállópárja a Kiss Ernő utcai megállóhely kivételével a jelenlegi helyük közelében épül át. Mindhárom megálló szélsőperonos, hasznos hosszuk 54 méter.
A tervezett út- és villamospálya-átépítés kapcsán a felszíni csapadékvíz-elvezetés is megváltozik, ennek megfelelően a tervezett víznyelőaknák a meglévőkhöz képest eltérő helyre kerülnek. A tervezett közvilágítási és villamospálya-felsővezeték tartó oszlopsor miatt azonban a páratlan számozású oldalon lévő DN 300 PVC csatorna egy szakaszát ki kell váltani. A közcsatornába való bevezetés előtt DN 500 műanyag olajkiszűrő akna fogja az esetlegesen olajjal szennyezett csapadékvizet tisztítani.
A felújítás teljességére jellemző, hogy még az ingatlanok energiaellátását végző szabadvezetékes hálózat is átépítésre kerül.
Megrendelő: Budapesti Közlekedési Központ
Starting date: 16/02/2015Kezdés: 2015.02.16.
Completion date: 29/01/2016Befejezés: 2016.01.29.
Helyszín: Budapest
Asphalt: 840 m3Aszfalt: 840 m3
Concrete: 9 809 m2Beton: 9 809 m2
Kerbstone: 3 010 mSzegély: 3 010 m
Track construction: 3 190 vmVágányépítés: 3 190 vm
Number of stops: 6Megállóhelyek száma: 6
Aerial: 3 090 mFelsővezeték: 3 090 m
Bite: 6 228 m3Marás: 6 228 m3