2020. 06. 30..
2020 júniusában fordulóponthoz érkezett a Zagyva híd építése. M4 Abony – Törökszentmiklós I. szakasz legnagyobb hídjaként épül a Colas Közlekedésépítő Zrt. kivitelezésében a 169,20m hosszú, 2 nyílású híd – mely 84m-es nyílásközeivel a tekintélyes folyóhidak sorát fogja bővíteni.
A híd felszerkezete ortotróp pályalemezes, többtámaszú, egy cellás acél szekrénytartós szerkezet.
Az acél szekrény magassága a 3040-3200mm között változik a főtartók vonalában, míg a ferde gerincek között a távolság 6500mm az alsó öv szintjén, addig ez a pályalemez szintjén 8100mm.
A teljes pályaszélesség egy irányban több mint 15,5m. Ez épül kétszer a két pályán azonosan párhuzamos eltolásban. A felszerkezet S355 és S235 szilárdságú acélból készült.
A majd fél hektár- 4900m2 területű híd teljes felszerkezetének súlya 1810 to, de a ráépülő szegélyekkel és kiegészítő acélszerkezetekkel együtt több mint 2000 to.
A 2019 őszén megkezdett acélszerkezeti gyártás már idén június végével befejeződött miközben a helyszínen a bal pálya hídja felszerkezeti szinten összezárt. A Zagyva a bal pályán „száraz lábbal” átkelhetővé vált. A jobb pályánál pedig az utolsó elem összeszerelése várja, mint utolsó puzzle darab a híd teljes összezárását. Természetesen jelentős munka áll még előttünk a híd építésének befejezéséig, de a 2021. decemberi határidőt semmi nem fenyegeti. Jelen pillanatban egy kisebb árvíz nehezíti a munkánk, de annak levonulása után ismét fel tudnak gyorsulni a helyszíni kivitelezési munkák.