&#x;&#x;
Hírek
Fordulóponthoz érkezett a Zagyva híd építése

2020. 06. 30..

2020 júniusában fordulóponthoz érkezett a Zagyva híd építése. M4 Abony – Törökszentmiklós I. szakasz legnagyobb hídjaként épül a Colas Közlekedésépítő Zrt. kivitelezésében a 169,20m hosszú, 2 nyílású híd – mely 84m-es nyílásközeivel a tekintélyes folyóhidak sorát fogja bővíteni.

A híd felszerkezete ortotróp pályalemezes, többtámaszú, egy cellás acél szekrénytartós szerkezet.

Az acél szekrény magassága a 3040-3200mm között változik a főtartók vonalában, míg a ferde gerincek között a távolság 6500mm az alsó öv szintjén, addig ez a pályalemez szintjén 8100mm.

A teljes pályaszélesség egy irányban több mint 15,5m. Ez épül kétszer a két pályán azonosan párhuzamos eltolásban. A felszerkezet S355 és S235 szilárdságú acélból készült.

A majd fél hektár- 4900m2 területű híd teljes felszerkezetének súlya 1810 to, de a ráépülő szegélyekkel és kiegészítő acélszerkezetekkel együtt több mint 2000 to.

A 2019 őszén megkezdett acélszerkezeti gyártás már idén június végével befejeződött miközben a helyszínen a bal pálya hídja felszerkezeti szinten összezárt. A Zagyva a bal pályán „száraz lábbal” átkelhetővé vált. A jobb pályánál pedig az utolsó elem összeszerelése várja, mint utolsó puzzle darab a híd teljes összezárását. Természetesen jelentős munka áll még előttünk a híd építésének befejezéséig, de a 2021. decemberi határidőt semmi nem fenyegeti. Jelen pillanatban egy kisebb árvíz nehezíti a munkánk, de annak levonulása után ismét fel tudnak gyorsulni a helyszíni kivitelezési munkák.

Kapcsolódó projektek

Colas Hungária