A cégcsoport egyik legújabb tagja, a Colas Közlekedésépítő 2016 végén jött létre az Autópálya Igazgatóság jogutódjaként. Több mint 200 kilométernyi megépített sztráda van már a hátunk mögött, közöttük olyan nagy volumenű beruházásokkal, mint az M6-os autópálya Szekszárd és Véménd közötti 30 kilométeres szakasza, ahol 32 műtárgy és 3 völgyhíd épült két év leforgása alatt. Mi építettük az M31-es autópálya 12 kilométeres, valamint az M0-s körgyűrű 20 kilométeres betonburkolatú pályáit is. Az M3-as autópálya Nyíregyháza és Vásárosnamény közötti szakasza, az M85-ös autóút Enese és Csorna közötti szakasza, valamint a Szamos-Kraszna vízbeeresztő műtárgy mellett számos híd felújítása szintén hozzánk kötődik. A Közlekedésépítő szervezeti felépítése egy szerkezet- és egy útépítési igazgatóságra tagolódik. Jelen formájában a cég első három nagy projektje a 47-es út Hódmezővásárhelyt elkerülő szakasza, az M4-es autópálya Ceglédet elkerülő szakasza, valamint az M35-ös autópálya.
Híd, ami összeköt
Büszkék vagyunk arra, hogy az elmúlt években az ország második legnagyobb völgyhídjának kivitelezéséért éppúgy mi feleltünk, mint a sztrádák alatt és felett átívelő kisebb hidak építéséért. Az elmúlt években közel 120 kisebb és nagyobb híd és több egyéb műtárgy építésében és felújításában is részt vettünk. A Közlekedésépítő keze munkáját dicséri az M3-as Nyíregyházától kelet felé tartó szakaszának hét hídja, a mezőberényi vasút feletti híd, a csepeli gerincútnál átépült HÉV-híd, de mi építettük az M0-s déli szakaszának támfalait és a szentgotthárdi duzzasztót is.
A vállalat zászlóshajója a 866 méter hosszú szebényi völgyhíd. A 8200 tonna össztömegű acélszerkezetet másodpercenként 5 mm-es sebességgel tolták rá az egymástól 100 méterre lévő pillérekre. Magyarországon ez előtt soha ekkora támaszközű híd nem épült ezzel a technológiával.
Az M6-os autópálya Sió-csatorna felett átívelő hídjának acélszerkezetét 2500 méter sugarú ívben toltuk a pillérekre, a pályalemezt pedig hazánkban először mi betonoztuk zsalukocsis technológiával, melynek lényege, hogy egy a híd acélszerkezetén gördíthető szerkezeten függesztettük fel a betonozáshoz szükséges zsaluzatot.