2020. 06. 26..
Vélhetően ezek az utoljára készített kivitelezés közbeni légi felvételek az M25 autóútról.
Ha már az M25-ösnél tartunk, tekintsük át, honnan indult a projekt, ami alatt ide jutottunk.
A kivitelezési munkálatok 2018-ban kezdődtek, és több ütemben zajlottak. Az építési munkák során felhasznált források az alábbiak voltak: három homokbánya, egy célkitermelő, két aszfaltkeverő és egy betonkeverő. A beruházás északi üteménél 549 500 köbméter anyagot mozgattak meg a töltésjellegű földmunkánál, valamint 39 300 tonna aszfaltkeveréket terítettek. A 3,9 km hosszú északi ütem 16 hónap alatt, határidőn belül elkészült. A déli ütemben két szakaszon zajlott a kivitelezés. A 7,5 km hosszú északi szakaszon a 3. sz. számú főút és Andornaktálya-dél között, az 5,885 km-es déli szakasz pedig az M3 autópálya és a 3. sz. számú főút között épült meg. Az északi szakaszon 80 000 tonna aszfaltkeveréket építettek be és 35 000 méter korlátrendszert építettek ki. A déli szakaszon 325 489 négyzetméteren füvesítettek, 1 815 darab fát ültettek el és 102 darab KRESZ-táblát helyeztek ki. A déli ütem forgalomba helyezése júliusban várható.
Az M3-M25 trombita alakú elválási csomópontjának megnyitásával az autóút közvetlenül kapcsolódhat a magyarországi gyorsforgalmi úthálózathoz, az autóúton keresztül Eger városa gyorsan és biztonságosan elérhetővé válik.
Fotó: NIF Zrt. és Szabó Máté