4-es út Debrecen elkerülő hídjai
A 4-es út Debrecent elkerülő szakasza a Colas Út Zrt. kivitelezésében valósult meg. A Colas Hungária a szakasz két nagy műtárgyának építésével járult hozzá a projekthez. A szakasz elején található MÁV-felüljáró az elkerülő a 0+118 km szelvényben épült. A híd szerkezete négytámaszú, 90 cm magas, üzemben előregyártott feszített vasbeton hídgerendákkal együttdolgozó helyszíni vasbetonlemez. Az alapozása a megszokott 80-as CFA fúrt cölöpözéssel, a hídfőknél a lavírsíkig megépült háttöltésről, a közbenső támaszoknál, a vasút közvetlen
közelében a meglévő talajszintről történik. A szokásostól eltérő építési körülményt a forgalom alatt lévő vasút közelsége jelentette. A vasút közelsége miatt a vasút melletti két cölöpösszefogó munkagödrét a cölöpözés
után, szádolással kellett bevédenünk a cölöpösszefogó építése idejére. A szakaszon majd másfél kilométerrel beljebb – egy négytámaszú, ferde gerincbordás monolit vasbeton szerkezetű vadát-járó készül, amely az 1+564 km szelvényben köti össze a „kettészelt” Nagyerdőt. Az alapozása – hasonlóan a MÁV-felüljáróhoz – CFA 80-as fúrt cölöpözéssel történt. A hídfőknél a lavírsíkra itt egy leterhelő töltés került, melynek segítségével a töltés süllyedésének 90%-a egy hónapon belül lejátszódott. Az alapozás és a felmenő szerkezet – az oszlopok és hídfők megépítését követően – az alul bordás, íves vasbeton pályalemez zsaluzása emésztette fel a szerkezetépítés jelentős idejét.
közelében a meglévő talajszintről történik. A szokásostól eltérő építési körülményt a forgalom alatt lévő vasút közelsége jelentette. A vasút közelsége miatt a vasút melletti két cölöpösszefogó munkagödrét a cölöpözés
után, szádolással kellett bevédenünk a cölöpösszefogó építése idejére. A szakaszon majd másfél kilométerrel beljebb – egy négytámaszú, ferde gerincbordás monolit vasbeton szerkezetű vadát-járó készül, amely az 1+564 km szelvényben köti össze a „kettészelt” Nagyerdőt. Az alapozása – hasonlóan a MÁV-felüljáróhoz – CFA 80-as fúrt cölöpözéssel történt. A hídfőknél a lavírsíkra itt egy leterhelő töltés került, melynek segítségével a töltés süllyedésének 90%-a egy hónapon belül lejátszódott. Az alapozás és a felmenő szerkezet – az oszlopok és hídfők megépítését követően – az alul bordás, íves vasbeton pályalemez zsaluzása emésztette fel a szerkezetépítés jelentős idejét.
Megrendelő: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Starting date: 10/09/2010Kezdés: 2010.09.10.
Completion date: 29/07/2011Befejezés: 2011.07.29.
Helyszín: Debrecen
Length: 75 + 33 mHossz: 75 + 33 m
Concrete: 1 200 m3Beton: 1 200 m3
Number of supports: 4 + 4Támaszok száma: 4 + 4
Concrete steel: 120 tBetonacél: 120 t
Number of piles: 28 + 22Cölöpök száma: 28 + 22
Pile length: 546,2 mCölöphossz: 546,2 m
Concrete: 1 200 m3Beton: 1 200 m3
Number of supports: 4 + 4Támaszok száma: 4 + 4
Concrete steel: 120 tBetonacél: 120 t
Number of piles: 28 + 22Cölöpök száma: 28 + 22
Pile length: 546,2 mCölöphossz: 546,2 m