Burkolatmarás - Colas Út
Burkolatmarás

Bontás és újrahasznosítás

Aszfalt- és betonburkolatok bontása
1000 – 2200 mm közötti munkaszélesség
Multiplex szintvezérlés                       
340 milliméteres maximális marási mélység

Marási technológiák

Mélymarás: Közműnyomvonalak megnyitásához, burkolatbontáshoz

A hagyományos bontókalapácsos technológiával szemben sokkal gyorsabb és gazdaságosabb. Maróink egy ütemben felmarják és teherautóra rakják a felmart burkolatot, amely útépítési anyagként újrahasznosítható. Mélymarási feladatokat már 100 centiméteres szélességtől végzünk.

Finommarás [csiszoló marás]: Burkolatfelületek textúrájának javítására, vékony rétegek eltávolítására

Maróhengereinken a marótüskék távolságát a szokványos 15 milliméterről 8 milliméterre csökkentjük, így az előállított felület egyenletes és finom textúrájú. A finommarás minőségének köszönhetően a technológia burkolatérdesítéshez és nyomvályúk megszüntetéséhez is alkalmazható, de az oldalesés javítására, felületi bevonatok előkészítésére, illetve szigetelések és kisebb felületi egyenetlenségek eltüntetésére is használható.

Profilmarás: Útburkolatok keresztesésének korrigálásához, aszfaltburkolatok rétegenkénti eltávolításához

Felújítás során nem mindig szükséges a teljes pályaszerkezet cseréje. Egy vagy két réteg aszfalt eltávolítása esetén profilmarást alkalmazunk. A szükséges mértékű és irányú oldalesést már a marás során beállítjuk, így az új burkolatot megfelelő fogadófelületre lehet építeni.

Tekintettel környezetünkre

A hagyományos bontókalapácsos burkolatbontás során jellemzően nagydarabos hulladék keletkezik, melynek utólagos kezelése, szállítása, elhelyezése lerakóhelyi díjjal terhelt, törése, osztályozása költséges és megnehezíti a későbbi újrafelhasználást. A technológia lehetővé teszi, hogy a burkolatot külön-külön rétegenként távolítsuk el, a beavatkozás során keletkező felmart anyagok pedig újrahasznosíthatók.

A felújítás és karbantartás…

Útépítőként régóta tudjuk, hogy a meglévő úthálózat felújítása és karbantartása épp olyan fontos, mint a zöldmezős beruházások. Az utak felújítása sok esetben az elöregedett burkolat bontásával kezdhető csak meg, a munkafolyamat azonban már az első lépésnél kiemelt műszaki szakértelmet igényel.

a marással kezdődik

A Colas Út Zrt. a beton- és aszfaltburkolatok marási feladatait korszerű gépekkel, első osztályú minőségben végzi. A felújítás alatt lévő útszakaszokon szinte kivétel nélkül forgalom alatt kell dolgoznunk, ezért – hogy a forgalmat a lehető legrövidebb ideig zavarjuk – megbízható gépekkel és felkészült személyzettel biztonságosan tartjuk az előírt határidőt.

Gépparkunk

Géptípus
Munkaszélesség
Maximális marási mélység
Önsúly
KésKIosztás
Szállítószalag
Mozgás
Szintvezérlés
WIRTGEN W100 Fi 1000 mm 320 mm 19 t 15 mm Előre szállító Lánctalp Magasság és Keresztvezérlés
WIRTGEN W100 F 1000 mm 320 mm 20 t 15 mm Előre szállító Lánctalp Magasság és Keresztvezérlés
WIRTGEN W200 i 2000 mm 340 mm 29 t 15 mm Előre szállító Lánctalp Multiplex; LEICA 3D
WIRTGEN W210 Fi 2000 mm 340 mm 32 t 15 mm Előre szállító Lánctalp Multiplex; LEICA 3D
WIRTGEN W220 2200 mm 340 mm 32 t 15 mm Előre szállító Lánctalp Multiplex; 3D előkészített

Elérhetőségek

Hajóczky Miklós, Burkolatmarás üzletág vezető
2200 Monor, Ország út 4913/31 hrsz.
Mobil: +36 30 998 0969
E-mail: burkolatmaras@colas.hu
Fax: +36 1 883 1699

Ismertető letöltése

Colas Hungária