Bontás és újrahasznosítás
Marási technológiák
Mélymarás: Közműnyomvonalak megnyitásához, burkolatbontáshoz
A hagyományos bontókalapácsos technológiával szemben sokkal gyorsabb és gazdaságosabb. Maróink egy ütemben felmarják és teherautóra rakják a felmart burkolatot, amely útépítési anyagként újrahasznosítható. Mélymarási feladatokat már 100 centiméteres szélességtől végzünk.
Finommarás [csiszoló marás]: Burkolatfelületek textúrájának javítására, vékony rétegek eltávolítására
Maróhengereinken a marótüskék távolságát a szokványos 15 milliméterről 8 milliméterre csökkentjük, így az előállított felület egyenletes és finom textúrájú. A finommarás minőségének köszönhetően a technológia burkolatérdesítéshez és nyomvályúk megszüntetéséhez is alkalmazható, de az oldalesés javítására, felületi bevonatok előkészítésére, illetve szigetelések és kisebb felületi egyenetlenségek eltüntetésére is használható.
Profilmarás: Útburkolatok keresztesésének korrigálásához, aszfaltburkolatok rétegenkénti eltávolításához
Felújítás során nem mindig szükséges a teljes pályaszerkezet cseréje. Egy vagy két réteg aszfalt eltávolítása esetén profilmarást alkalmazunk. A szükséges mértékű és irányú oldalesést már a marás során beállítjuk, így az új burkolatot megfelelő fogadófelületre lehet építeni.
Tekintettel környezetünkre
A hagyományos bontókalapácsos burkolatbontás során jellemzően nagydarabos hulladék keletkezik, melynek utólagos kezelése, szállítása, elhelyezése lerakóhelyi díjjal terhelt, törése, osztályozása költséges és megnehezíti a későbbi újrafelhasználást. A technológia lehetővé teszi, hogy a burkolatot külön-külön rétegenként távolítsuk el, a beavatkozás során keletkező felmart anyagok pedig újrahasznosíthatók.
A felújítás és karbantartás…
Útépítőként régóta tudjuk, hogy a meglévő úthálózat felújítása és karbantartása épp olyan fontos, mint a zöldmezős beruházások. Az utak felújítása sok esetben az elöregedett burkolat bontásával kezdhető csak meg, a munkafolyamat azonban már az első lépésnél kiemelt műszaki szakértelmet igényel.
a marással kezdődik
A Colas Út Zrt. a beton- és aszfaltburkolatok marási feladatait korszerű gépekkel, első osztályú minőségben végzi. A felújítás alatt lévő útszakaszokon szinte kivétel nélkül forgalom alatt kell dolgoznunk, ezért – hogy a forgalmat a lehető legrövidebb ideig zavarjuk – megbízható gépekkel és felkészült személyzettel biztonságosan tartjuk az előírt határidőt.
Gépparkunk
Géptípus |
Munkaszélesség |
Maximális marási mélység |
Önsúly |
KésKIosztás |
Szállítószalag |
Mozgás |
Szintvezérlés |
---|---|---|---|---|---|---|---|
WIRTGEN W100 Fi | 1000 mm | 320 mm | 19 t | 15 mm | Előre szállító | Lánctalp | Magasság és Keresztvezérlés |
WIRTGEN W100 F | 1000 mm | 320 mm | 20 t | 15 mm | Előre szállító | Lánctalp | Magasság és Keresztvezérlés |
WIRTGEN W200 i | 2000 mm | 340 mm | 29 t | 15 mm | Előre szállító | Lánctalp | Multiplex; LEICA 3D |
WIRTGEN W210 Fi | 2000 mm | 340 mm | 32 t | 15 mm | Előre szállító | Lánctalp | Multiplex; LEICA 3D |
WIRTGEN W220 | 2200 mm | 340 mm | 32 t | 15 mm | Előre szállító | Lánctalp | Multiplex; 3D előkészített |
Elérhetőségek
Hajóczky Miklós, Burkolatmarás üzletág vezető
2200 Monor, Ország út 4913/31 hrsz.
Mobil: +36 30 998 0969
E-mail: burkolatmaras@colas.hu
Fax: +36 1 883 1699