2015. 12. 01..
A Colas Északkő Kft. évtizedek óta lát el alapanyaggal vasútépítési projekteket. Az elmúlt években jelentős energiabefektetéssel állítottuk elő a vasúti ágyazati kőanyag-gyártás mellet keletkező, 0/22 (azaz M22) és 0/32 termékek felhasználásával SZK1 és SZK2 terméket, amely jelenleg a vasúti védőréteg-építéshez kötelezően és szinte kizárólagosan alkalmazandó. A francia szabályozás áttekintése során azonban olyan egyezőségeket fedeztünk fel, melyek alapján felvetődött bennünk a kérdés: a meglévő 0/22 illetve 0/32 termékek vajon alkalmasak volnának-e a vasúti védőréteg-építéshez?
A Széchenyi István Egyetem által készített kutatás alapján ezek a termékek nem csak teljesítették a MÁV által támasztott funkcionális követelményeket, hanem a speciális célvizsgálatok alapján is alkalmasnak bizonyultak vasúti védőréteg-építésre. A fenti kedvező eredmények miatt a MÁV FKG végül 60 ezer tonna mennyiségben kiváltotta az SZK1 terméket a tállyai kőbányából származó M22 termékkel egy felújítás során. Ezzel mintegy 110 millió forintot takarítottak meg ugyanolyan teljesítőképesség mellett. A meggyőző tapasztalatokat a MÁV szakemberei hosszabb távon fel kívánják használni előírásaik fejlesztéséhez.