Az M0 autóút nyomvonala az adott szakaszon Budapest és Pest megye 4 településének közigazgatási területét érintette: Budapest XV. és
XVI. kerületét, Csömört, Fótot. A szakasz két fôbb egysége a 8 km hosszú új, betonburkolatú pálya építése, valamint az M0–M3 csomópont bővítése, amely a meglévő 2/B jelű út szélesítését is magába foglalta az M3 autópálya és a 2/A jelű út között.
Az M0 útgyűrű 61+400–61+600 km-szelvény közötti szakaszához érkező felszíni víz levezetésére az eredeti tervek a Caprera-árkot jelölték meg, azonban a hatóságok az élővilág védelmének érdekében nem engedélyezték a vízhozam jelentős emelkedésével járó változtatást. Ennek keretében az M0 autóút két oldalán egy-egy tározó létesült, amelyek összefüggő létesítményt alkotnak. Az útgyűrű 59+800–60+000 km-szelvény közötti, jobb oldali mélysége miatt (néhol 14 m) lépcsősen kialakított bevágási rézsűje változó mértékben rekultivált hulladéklerakó területbe metszett bele. A szakasz kivitelezőjének a feladata volt a környezetvédelmi, építési engedélyben előírtak figyelembevételével a nyomvonalba eső felhagyott hulladéklerakó
felszámolása is.
Az M0 autóút új építésű betonburkolatának pályaszerkezet rétegrendje („R” terhelési oszt.):
- 26 cm CP4/3 jelû, hézagaiban vasalt betonburkolat
- 20 cm CKt-4 alapréteg, felületén bitumenemulziós permetezés
- 15 cm CTh vagy CTt stabilizált réteg
- 35 cm védôréteg
- 50 cm javítóréteg
A betonburkolat építéséhez egy speciális CP 4/2,7 – 32/S1, XF4 jelű betonkeveréket használtunk. Ennek folyamatos gyártását két, egyenként 120 m3/
óra kapacitású keverő biztosította számukra. A pálya építése WIRTGEN 1600 SP típusú csúszózsalus finiserrel történt 11,00; 10,25 és 7,50 m szélességekben. A 2,75 m széles leállósávot, illetve a 3,50–5,50 m széles átmeneti szakaszokat egy WIRTGEN 500 SP típusú finisherrel készítettük.
A géplánc a munkafolyamatok szempontjából három részre osztható. Az első a betonburkolat építésével foglalkozott, a második a felület érdesítésével, a harmadik pedig a felületi utókezeléssel. Maga a betonburkolat 26 cm vastagságú, amit a finisher két rétegben épít. Pár órával a burkolat elkészülte után
(időjárástól függően), a betonban kialakuló feszültségek elkerülése érdekében az egybefüggő felületet a táblakiosztási terv alapján táblákra kellett felosztani.
A kivitelezők a magyar gyakorlattól eltérően a projektelemre összesen 60 hónap bankgaranciával biztosított jótállási kötelezettséget és további 72 hónap bankgaranciával biztosított szavatossági kötelezettséget vállaltak.
Megrendelő: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Starting date: 20/03/2006Kezdés: 2006.03.20.
Completion date: 16/09/2008Befejezés: 2008.09.16.
Section: 59+800-70+994Szelvény: 59+800-70+994
Number of lanes: 2+leállósávSávok száma: 2+leállósáv
Asphalt: 60 000 tAszfalt: 60 000 t
Concrete: 46 442 m3Beton: 46 442 m3
Earthworks: 1 995 276 m3Földmunka: 1 995 276 m3
Number of structures: 17Műtárgyak száma: 17